OPŠTI USLOVI

OPŠTI USLOVI KORIŠĆENJA USLUGA CENTRA NAVAK

1. UVOD – OPŠTE ODREDBE

1.1. NAVAK – NACIONALNA VOZAČKA AKADEMIJA d.o.o., Beograd – Novi Beograd, ul. Tošin bunar br. 272b, mat. br. 20391545, PIB 105510426 u okviru svojih delatnosti pruža usluge iznajmljivanja staze i objekata u okviru Centra NAVAK za različite potrebe, kao i usluge obuke polaznicima različitih vrsta treninga vožnje, te organizaciju različitih vrsta događaja. Ovim opštim uslovima, u skladu sa važećim propisima, uređuju se prava, obaveze i odgovornosti iz obligacionog odnosa između NAVAK kao pružaoca usluge i korisnika usluga.

Izrazi u ovim opštim uslovima korišćeni su rodno odnosno polno neutralno i generički (podrazumevaju status i sl. a ne konkretno lice, akt i sl.). Ukoliko je naveden konkretan naziv propisa ili opšteg akta, podrazumeva se da na odnos pružaoca i korisnika usluga primenjuje propis i opšti akt koji je važeći u trenutku ugovaranja odnosno pružanja usluge.

1.2. U smislu ovih opštih usluga pravilnika niže navedeni izrazi imaju niže navedena
značenja, dok će objašnjenje za druge skraćenice i pojmove će biti dato pri njihovoj prvoj
upotrebi u tekstu:

skraćenica RS“ označava Republiku Srbiju,;
„NAVAK“ je NAVAK – NACIONALNA VOZAČKA AKADEMIJA d.o.o., Beograd – Novi Beograd, ul. Tošin bunar br. 272b, mat. br. 20391545, PIB 105510426, i u smislu ovih opštih uslova predstavlja pružaoca usluge;
„Centar NAVAK“ je kompleks u vlasništvu NAVAK koji se nalazi u mestu Subotište, opština Pećinci, RS, a sastoji od uređene trkačko opitne staze sa potrebnim uređajima, servisnim i stanicama za punjenje i drugom opremom, poligona za terensku vožnju i drugih objekata (sanitarni čvorovi, studio itd.), u šta spadaju i površine objekti i oprema van ograđenog dela kompleksa (spoljni parking i sl.) koje su u funkciji istog, a na koje se primenjuju ovi opšti uslovi;
„korisnik usluga“ je lice (pravno ili fizičko) koje je sa NAVAK u ugovornom odnosu i koje ima prava i obaveze u vezi s tim, kao direktni korisnik usluge ili organizator određenog događaja – aktivnosti;
„učesnik događaja“ je fizičko lice (zaposleni, učesnik manifestacije, takmičar, posetilac, gledalac itd.) koje je u ugovornom ili drugom odnosu sa NAVAK (ukoliko je isti organizator događaja) ili sa korisnikom usluga, odnosno za čije postupke korisnik usluga odgovara prema NAVAK; „usluga Centra NAVAK“ podrazumeva iznajmljivanje odnosno davanje u zakup staze, objekata, uređaja i opreme (u šta spadaju i vozila) te angažovanje osoblja Centra NAVAK za potrebe organizovanja sportskih takmičenja i drugih manifestacija, testiranja vozila, snimanja, zatim pružanje usluga obuke, treninga i drugih aktivnostu koje se mogu orgaizvati u Centru NAVAK;
„trening“ podrazumeva izvođenje nekog od oblika napredne edukacije vozača prema programima NAVAK koji za cilj ima unapređenje vozačkih stavova i veština polaznika treninga;
„polaznik treninga“ je fizičko lice koje pohađa trening i koje prihvati prava i obaveze u odnosu na NAVAK tokom pohađanja treninga;
„osoblje Centra NAVAK“ predstavljaju sva lica zaposlena ili angažovana od strane NAVAK u cilju pružanja usluge korisnicima;
„trener“ je lice koje izvodi obuku u okviru usluge treninga;
„propis“ podrazumeva svaku vrstu opšteg akta, odnosno akta opšte pravne snage, kako zakone, tako i podzakonske akte (uredbe, pravilnici, odluke…)., te potvrđene međunarodne ugovore i konvencije koji se primenju na teritoriji RS;
„opšti akt“ je svaki drugi opšti akt NAVAK (pravilnik, odluka, naredba, cenovnik usluga i sl.) kojim se propisuju prava i obaveze između NAVAK i korisnika usluga;
„SAT MEDIA GROUP“ je privredno društvo Preduzeće za izdavaštvo i medijsku produkciju SAT MEDIA GROUP d.o.o. Beograd – Novi Beograd, ul. Tošin bunar br. 272b, mat. br. 17150235, PIB 100134759, koje se smatra povezanim sa NAVAK;
– „Zakon o obligacionim odnosima“ je propis kojim su uređeni obligacinoni odnosi koji nastaju iz ugovora, prouzrokovanja štete i drugih zakonom utvrđenih činjenica, što u trenutku usvajanja ovih opštih uslova predstavlja Zakon o obligacionim odnosima („Sl. list SFRJ“, br. 29/1978, 39/1985, 45/1989, 57/1989, „Sl. list SRJ“, br. 31/1993 i „Sl. glasnik RS“, br. 18/2020).

1.3. Kao posebna ili dodatna usluga Centra NAVAK, pri organizovanju događaja, moguć je angažman trenera i pomoćnog osoblja NAVAK u realizaciji aktivnosti korisnika usluga. Ako je trening u organizaciji NAVAK i podrazumeva direktno pružanje usluga polazniku, polaznik treninga ima prava i obaveze korisnika usluga. Ako je trening u organizaciji drugog korisnika usluga i podrazumeva pružanje usluga polazniku od strane tog drugog korisnika, polaznik treninga ima prava i obaveze učesnika događaja.

2. OPŠTI USLOVI PRUŽANJA USLUGE

2.1. Ovi opšti uslovi pružanja usluge, regulišu opšta pravila i uslove pod kojima NAVAK pruža svoju uslugu, kao i prava i obaveze strana u ugovornom odnosu u vezi te usluge. U poslovnom odnosu između NAVAK i korisnika usluga, primenjuju se ovi opšti uslovi. NAVAK ne preuzima obaveze i odgovornosti koje nisu regulisane ovim opštim uslovima, osim ukoliko nešto drugačije nije izričito ugovoreno u pisanom obliku.

2.2. Ovi opšti uslovi se primenjuju na sve upite, ponude i prihvate ponuda, kao i na sve pojedinačno zaključene ugovore o pružanju usluga Centra NAVAK.

3. PRAVA I OBAVEZE KORISNIKA USLUGA

3.1. Korisnik usluga je odgovoran za poštovanje pravila korišćenja i kućnog reda Centra NAVAK. Korisnik usluga odgovara i za ispravnost vozila koja koristi i kojima u okviru određenog događaja dozvoljava pristup Centru NAVAK, kao i za ponašanje učesnika događaja, odnosno trećih lica kojima kao organizator određenog događaja dozvoli pristup Centru NAVAK.

3.2. Podrazumevano je da korisnik usluga u trenutku početka pružanja usluga u ispravnom stanju prima sve objekte, uređaje, tehničke aparate, opremu i druge stvari koje se nalaze u okviru Centra NAVAK. Ukoliko primeti neku neispravnost, dužan je da to odmah prigovori NAVAK, što se zapisnički konstatuje. Korisnik usluga nema pravo da naknadno prigovara u vezi navedenog.

3.3. Korisnik usluga nema pravo da bez izričite saglasnosti NAVAK vrši prepravke niti da postavlja objekte, uređaje i opremu u okviru Centra NAVAK.

Izuzev ako je posebno ugovoreno, korisnik usluga nema pravo da izdaje u podzakup prostor i objekte Centra NAVAK u iznajmljenim terminima, niti da trećim licima dozvoli postavljanje objekata, uređaja i opreme (što se posebno odnosi na oglasna odnosno reklamna sredstva), kao ni da dozvoli trećim licima pristup i korišćenje Centra NAVAK, osim licima koja su uključena u određeni događaj kao učesnici istog.

3.4. Korisnik usluga može da koristi objekte, uređaje i opremu u okviru Centra NAVAK samo u okviru perioda ugovorenog za trajanje usluge, i dužan je da napusti Centar NAVAK u predviđenom roku.

Ukoliko korisnik usluga ne napusti Centar NAVAK u predviđenom roku, dužan je da plati iznos cene časa korišćenja usluga za svaki započeti dodatni čas. Cena korišćenja usluga u dodatnom periodu je cena časa za ranije ugovorenu uslugu uvećana za 15%.

U slučaju da je korisnik usluga organizator aktivnosti u Centru NAVAK, isti odgovara za radnje učesnika događaja, u kom smislu se nenapuštanje Centra NAVAK u predviđenom roku ili nastavak korišćenja objekata, uređaja i opreme Centra NAVAK od strane učesnika događaja nakon isteka predviđenog termina korišćenja usluge smatra nastavkom korišćenja usluge od strane korisnika usluga kada isti plaća naknadu predviđenu stavom 2. ove tačke.

3.5. Korisnik usluga se obavezuje da sve objekte, uređaje i opremu Centra NAVAK koji mu se u okviru pružanja usluge stavljaju na korišćenje, koristi uredno, savesno, shodno njihovoj nameni i svrsi, i sa pažnjom dobrog domaćina odnosno privrednika, i da ih nakon prestanka korišćenja usluge u primljenom stanju vrati NAVAK. Obaveza vraćanja u prvobitno stanje posebno se odnosi na popravke oštećenog, uklanjanje smeća i čišćenje staze od onoga što korisnik ili učesnici događa na nju nanesu ili ostane iza njihovih vozila (blato, pesak, gorivo, ulje, maziva i sl.). Ukoliko ne odgovori ovim obavezama korisnik usluga dužan je da plati naknadu troškova za dovođenje objekata, uređaja i opreme Centra NAVAK u prvobitno stanje.

3.6. Sve kvarove i oštećenja na nepokretnostima i pokretnim stvarima (na objektima, uređajima i opremi) Centra NAVAK koja nastanu usled redovne i primerene upotrebe u toku korišćenja usluge (redovno habanje) ili su posledica starenja stvari, snosi NAVAK.

3.7. Ukoliko tokom korišćenja usluge, radnjama korisnika usluga odnosno učesnika događaja, dođe do štete – kvara ili oštećenja na objektima, uređajima i opremi Centra NAVAK, korisnik usluga je dužan da NAVAK naknadi štetu, odnosno da plati opravku ili da nadoknadi smanjenu vrednost uništenog. Korisnik usluga je naročito odgovoran ako do kvara ili oštećenja dođe usled namere ili nepoštovanjem pravila korišćenja usluga Centra NAVAK. Korisnik usluga može obavezu naknade štete izvršiti na bilo koji način, dakle može da plati troškove izvođača radova koga nađe NAVAK, da oštećeno opravi o svom trošku odnosno da sam nađe izvođača i direktno plati opravku izvođaču, ili da štetu pokrije preko osiguravača sa kojim on ili učesnici događaja za koje odgovoara, imaju zaključen ugovor o osiguranju. Rok za navedenu naknadu štete na bilo koji način ni u kom slučaju ne može biti duži od 15 kalendarskih dana od dana nastanka štete.

Šteta na objektima, uređajima i opremi Centra NAVAK (u šta spadaju i vozila), uključuje i gubitak, nestanak ili zaplenu koja je prouzrokovana aktivnostima korisnika usluga. Korisnik usluga odgovara za štetu prema trećim licima nastalu kao rezultat aktivnosti, ako konkretna šteta nije proizvod aktivnosti osoblja NAVAK.

Fizička lica – direktni korisnici usluge, odnosno učesnici događaja i polaznici treninga prihvatanjem ovih opštih uslova (potpisivanjem predviđene izjave o odgovornosti ili započinjenjem korišćenja usluge) preuzimaju svaku vrstu odgovornosti koju prouzrokuju eventualnim kršenjem propisa, kao i obaveza po tom osnovu, a u vezi sa upotrebom vozila i opreme koje su im date na raspolaganje tokom događaja, osim u slučaju da takvo kršenje vrši sam organizator aktivnosti, te preuzimaju odgovornost za materijalnu i nematerijalnu štetu bilo koje vrste, uključujući i onu koju pretrpe treća lica, nastalu upotrebom njihovog vozila ili usled njihovih aktivnosti kao učesnika u događaju, osim ako je takva vrsta štete pokrivena njihovim ličnim ili osiguranjem koje obezbedi organizator aktivnosti, ili za istu odgovara organizator aktivnosti kao korisnik usluge.

3.8. Korisnik usluga je dužan da poštuje tajnost uslova svakog pojedinačnog posla sa NAVAK kao i podataka o njima, u skladu sa relevantnim propisima. Korisnik usluga ne sme saopštavati trećim licima niti činiti dostupnim javnosti informacije koje sazna u vezi NAVAK ili ih NAVAK prezentuje (uključujuću sadržaj razmenjene prepiske i zaključenih dokumenata), odnosno informacje koje predstavljaju poslovnu tajnu u smislu propisa kojima je ista regulisana, što u trenutku usvajanja ovih opštih uslova predstavljaju Zakon o zaštiti poslovne tajne („Sl. glasnik RS“, br. 53/2021), te čl. 72.-74. Zakona o privrednim društvima („Sl. glasnik RS“, br. 36/2011, 99/2011, 83/2014-dr.zakon, 5/2015, 44/2018, 95/2018, 91/2019, 109/2021 i 19/2025) i člana 240. Krivičnog zakonika („Sl. glasnik RS“, br. 85/2005, 88/2005 ispr., 107/2005-ispr., 72/2009, 111/2009, 121/2012, 104/2013, 108/2014, 94/2016, 35/2019 i 94/2024).

Navedeno se posebno odnosi na dokumente, informacije, poslovne kontakte, marketinške
koncepte, know how i sl.

Kao poslovna tajna smatraju se i podaci o ličnosti. Termin „podatak o ličnosti“ ima značenje koje mu je dato članom 4. stav 1. tačka 1) Zakona o zaštiti podataka o ličnosti („Sl. glasnik RS“, br. 87/2018).

Korisnik usluga može informacije koje predstavljaju poslaovnu tajnu saopštiti trećim icima ili učniniti javno dostupnim u slučajevima kada se to vrši u skladu i za potrebe izvršavanja prava i obaveza iz ugovornog odnosa sa NAVAK odnosno izršenja usluge, ili kada to odgovarajuči propisi nalažu, ili kada su ti podaci/dokumentacija inače već javno dostupni, ili kada za tako nešto postoji pisana saglasnost NAVAK ili lica čiji su to podaci/dokumentacija.

Obaveza čuvanja poslovne tajne važi kako tokom trajanja ugovornog odnosa – pružanja usluge, tako i nakon toga, u skladu sa propisima i onim što je konkretno ugovoreno.

3.9. Korisnik usluga ne sme preduzimati, podsticati niti dopuštati učesnicima događaja radnje kojma može da naruši ugled i nanese štetu NAVAK. Pod ponašanjima kojim se može narušiti ugled NAVAK naročito se podrazumeva korišćenje Centra NAVAK u neprimerene svrhe (npr. za snimanje neprimerenih sadržaja, organizovanje skupova u cilju propisima zabranjenih promocija i drugih ponašanja kojim se vređa moral i krši javni red i mir, organizovanje manifestacija i takmičenja koji su propisima zabranjeni, ilegalnih borbi u svrhu klađenja i sl.).

3.10. Za javno objavljivanje foto, audio i video sadržaja snimljenih u Centru NAVAK, u svim situacijama kada se na snimljenom materijalu može identifkovati da je reč o Centru NAVAK i osoblju istog, potrebno je pisano odobrenje NAVAK.

Javno objavljivanje podrazumeva činjenje snimljenog sadržaja dostupnim javnosti, koji se smatra objavljenim kad je, na bilo koji način i bilo gde u svetu, prvi put saopšteno javnosti odnosno učinjeno dostupnim većem broju lica koja nisu međusobno povezana rodbinskim ili drugim ličnim vezama. Navedeno se pre svega odnosi na objave u medijima, te korišenje snimljenog materijala za stvaranje medijskog sadržaja, u smislu Zakona o javnom informisanju i medijima („Sl. glasnik RS“, br. 92/2023), te objave u komercijalne svrhe ( u kada se time direktno ili indirektno ostvaruje dobit), za potrebe oglašavanja (reklamiranja) u smilsu Zakona o oglašavanju („Sl. glasnik RS“, br. 6/2016 i 52/2019-dr.zakon), itd. Dozvoljeno je slobodno korišćenje snimljenog sadržaja za lične potrebe (kao uspomene, objave na privatnim nalozima na društvenim mrežama i sl.), ukoliko se time ne krše odredbe ovih opštih uslova.

3.11. Fizička lica – direktni korisnici usluge, odnosno učesnici događaja i polaznici treninga prihvatanjem ovih opštih uslova (potpisivanjem predviđene izjave o odgovornosti ili započinjenjem korišćenja usluge) potvrđuju da su u potpunosti upoznati sa ovim opštim uslovima, njihovom pravima i obavezama, uslovima korišćenja usluga tokom konkretne manifestacije odnosno pravilima bezbednog ponašanja tokom aktivnosti (vožnja na stazi itd.), i prihvataju da će se u svemu ponašati u skladu sa istim, te uputstvima osoblja organizatora aktivnosti i Centra NAVAK, kao i da će poštovati program aktivnosti i način rada i ponašanja, i pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću potvrđuju tačnost datih podataka i daju predviđene saglasnosti. U suprotnom su saglasni da snose odgovornost za sve štetne posledice koje nastanu usled njihovog neadekvatnog ponašanja i kršenja obaveza.

Čak i ako ne potpišu predviđenu izjavu o odgovornosti započinjenjem korišćenja usluge smatra se da su fizička lica – direktni korisnici usluge, odnosno učesnici događaja i polaznici treninga prihvatili ove opšte uslove, te da u potpunosti prihvataju sva prava, obaveze i odgovornosti korisnika usluge Centra NAVAK – polaznika treninga / učesnika u događaju, u smislu opštih uslova, i pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću potvrđuju tačnost datih podataka i daju predviđene saglasnosti.

3.12. Fizička lica – direktni korisnici usluge, odnosno učesnici događaja i polaznici treninga u situacijama kada je posedovanje ličnih isprava neophodno radi pružanja usluge, moraju imati ličnu kartu ili drugi identifikacioni dokument, ispravnu i važeću vozačku dozvolu za upravljanje motornim vozilima one kategorije kojom upravljam tokom aktivnosti u Centru NAVAK, u kom smislu prihvatanjem ovih opštih uslova (potpisivanjem predviđene izjave o odgovornosti ili započinjenjem korišćenja usluge) pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću potvrđuju važnost ličnih dokumenata kao i da im pravo na upravljanje vozilom nije suspendovano u trenutku održavanja aktivnosti.

3.13. Fizička lica – direktni korisnici usluge, odnosno učesnici događaja i polaznici treninga prihvatanjem ovih opštih uslova (potpisivanjem predviđene izjave o odgovornosti ili započinjenjem korišćenja usluge) potvrđuju da su svesni da je reč o potencijalno opasnim aktivnostima, te da u svim aktivnostima učestvuju na sopstveni rizik i sopstvenu odgovoronost, te dobrovoljno prihvataju da tokom aktivnosti u Centru NAVAK nisu prisutne ni medicinska ni vatrogasna ekipa angažovana od strane NAVAK, tj. da ne mogu da računati na njihovu neposrednu pomoć u slučaju nesrećnog slučaja, osim ako iste ne obezbedi organizator događaja – aktivnosti, koji u tom slučaju odgovara za njihov rad.

3.14. Fizička lica – direktni korisnici usluge, odnosno učesnici događaja i polaznici treninga prihvatanjem ovih opštih uslova (potpisivanjem predviđene izjave o odgovornosti ili započinjenjem korišćenja usluge) u svoje i ime svojih naslednika i izdržavanih lica, u potpunosti se odriču eventualnog potraživanja u slučaju nastanka materijalne ili nematerijalne štete bilo koje vrste, koje bi mogle nastupiti u toku pružanja usluge (usled smrti, telesne povrede itd.), odnosno oslobađaju organizatora aktivnosti NAVAK svake odgovornosti za to isto. Navedeno se odnosi i na obaveze organizatora događaja – aktivnosti, ako je nekim propisom, zaključenim dokumentom, uslovima pružanja usluge, programom aktivnosti i sl. isključena i njihova odgovornost.

3.15. Fizička lica – direktni korisnici usluge, odnosno učesnici događaja i polaznici treninga prihvatanjem ovih opštih uslova (potpisivanjem predviđene izjave o odgovornosti ili započinjenjem korišćenja usluge) pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću potvrđuju da u trenutku aktivnosti nisu pod uticajem alkohola, odnosno psihoaktivnih supstanci, odnosno da su u potpunosti sposobni da upravljaju svojim postupcima.

3.16. Korisnici usluga, što se pogotovo odnosi na fizička lica – direktne korisnike usluge, odnosno učesnike događaja i polaznike treninga, prihvatanjem ovih opštih uslova (potpisivanjem predviđene izjave o odgovornosti ili započinjenjem korišćenja usluge) daju svoj pristanak da njihovi podaci (navedeni kontakti) mogu biti korišćeni od strane NAVAK (isključivo) za obaveštavanje o aktivnostima ove kompanije, i njenim komercijalnim ponudama za fizička i pravna lica, te o aktivnostima koje NAVAK sprovodi zajedno sa drugim organizatorima događaja.

Prikupljeni podaci fizičkih lica neće biti obrađivani, javno obelodanjeni, niti prosleđivani bilo kojim trećim licima, i sa istima se postupa u skladu sa propisima koji uređuju zaštitu podataka o ličnosti, što u trenutku usvajanja ovih opštih uslova predstavlja Zakon o zaštiti podataka o ličnosti, sa podzakonskim aktima donetim na osnovu istog.

Fizička lica mogu povući svoj pristanak u svakom trenutku mogu i tražiti da se njihovi podaci izbrišu sa liste kontakata slanjem elektronske pošte na adresu info@navak.rs ili preko kontakt forme na web adresi https://navak.rs/kontakt/, čime se u potpunosti ukida pravo bilo koga na bilo kakvu obradu njihvih ličnih podataka.

Napred navedeno u vezi prikupljenih podataka fizičkih lica ne odnosi se na dostavu podataka nadležnim službama i organima RS, u statističke i svrhe poboljšanja bezbednosti učesnika u saobraćaju, uključujući i svrhe otkrivenja prekršaja iz oblasti bezbednosti saobraćaja na putevima, kao i u drugim slučajevima kada je to predstavlja obavezu NAVAK predviđenu propisima.

3.17. Korisnici usluga koji su organizatori događaja u Centru NAVAK zaklkučenjem ugovora o pružanju usluge Centra NAVAK na bilo koji način, odnosno prihvatanjem ovih opštih uslova, daju svoj pristanak da u toku izvršenja usluge ili u vezi sa istom, učesnici događaja za koje odgovoaraju budu snimani za potrebe kreiranja audio, video i foto materijala koji će biti korišćen od strane NAVAK u propagandne svrhe, kao i za potrebe stvaranja sadržaja te objavljivanje istog u okviru emisije SAT, revije SAT Plus i drugih izdanja SAT MEDIA GROUP, te daju pristanak za javno objavljivanje, odnosno emitovanje snimljenog materijala, bez naknade, u kom smislu se obavezuju da informišu učesnike događaja i obezbede njihove saglasnosti za objavu ukoliko to nije ugovoreno kao obaveza NAVAK. Izdanja SAT MEDIA GROUP podrazumevaju bilo koji oblik izdanja (postojeća i buduća) koja isto realizuje kao izdavač, a bez obzira na način realizacije, odnosno štampana (časopisi, knjige i sl.), elektronska i Internet (web sajt, televizijske emisije itd.), te nosače zvuka, slike i informacija (CD, DVD itd.).

Fizička lica – direktni korisnici usluge, odnosno učesnici događaja i polaznici treninga prihvatanjem ovih opštih uslova (potpisivanjem predviđene izjave o odgovornosti ili započinjenjem korišćenja usluge) daju svoj pristanak da u toku izvršenja usluge ili u vezi sa istom, budu snimani za potrebe kreiranja audio, video i foto materijala koji će biti korišćen od strane NAVAK odnosno organizatora aktivnosti u propagandne svrhe, kao i za potrebe stvaranja sadržaja te objavljivanje istog u okviru emisije SAT, revije SAT Plus i drugih izdanja SAT MEDIA GROUP, te daju pristanak za javno objavljivanje, odnosno emitovanje snimljenog materijala, bez naknade.

3.18. Kompletna korespodencija i komunikacija u vezi izvršenja usluge Centra NAVAK, obavlja se isključivo pismenim putem i od strane ovlašćenih fizičkih lica ukoliko su korisnici usluga pravna lica, putem elektronske pošte (e-mail: info@navak.rs ili kontakt forma na web adresi https://navak.rs/kontakt/), preko pružalaca poštanskih odnosno kurirskih usluga i ličnim dostavljanjem na adresu NAVAK. Korisnici usluga su u obavezi da bez odlaganja pismenim putem obaveste NAVAK o svakoj promeni kontakt podataka, u protivnom će se smatrati da je uredno svako obaveštenje NAVAK izvršeno na ranije poznate kontakte.

3.19. Korisnici usluga nemaju pravo da ustupaju, prenose ili založe ugovor o pruđanju uslige niti bilo koje od prava ili obaveza iz istih bez prethodne pismene saglasnosti NAVAK.

3.20. Korisnici usluga se obavezuju da se u vezi predmeta i izvršenja usluge Centra NAVAK pridržavaju opštih principa društvene odgovornosti, koji podrazumevaju poštovanje ljudskih i manjinskih prava, propisa kojima je uređena oblast zaštite životne sredine, odnosno postupanje oblasti u skladu sa relevantnim propisima i nacionalnom i međunarodnom praksom.

3.21. U slučaju kršenja neke od obaveza, korisnik usluga duguje NAVAK naknadu pretrpljene štete.

4. PRAVA I OBAVEZE NAVAK

4.1. NAVAK garantuje da na svim objektima i uređajima koje stavlja na raspolaganje korisnicima usluga ima puno pravo svojine ili drugo slično pravo, odnosno da ih slobodno može staviti na korišćenje korisnicima usluga.

NAVAK garantuje da su svi objekti i uređaji koje stavlja na raspolaganje korisnicima usluga tehnički ispravni, da ispunjavaju uslove u pogledu bezbednosti i zaštite lica, odnosno da su u potpunosti primereni svrsi za koju ih korisnik usluga uzima na korišćenje.

4.2. NAVAK će poštovati tajnost uslova svakog pojedinačnog posla sa korisnicima usluga kao i podataka o njima, u skladu sa relevantnim propisima. NAVAK ne sme saopštavati trećim licima niti činiti dostupnim javnosti informacije koje sazna u vezi korisnika usluga, a pogotovo one koje predstavljaju poslovnu tajnu na način uređen tačkom 3.8. ovih opštih uslova.

NAVAK neće preduzimati, podsticati niti dopuštati radnje kojima može da naruši ugled i nanese štetu korisniku usluga i učesnicima događaja.

U slučaju kršenja obaveza iz ove tačke, korisnik usluga ima pravo da potražuje naknadu štete
od NAVAK.

4.3. NAVAK garantuje korisniku usluga da će u potpunosti izvršiti ugovorenu uslugu, u ugovoreno vreme i na ugovoreni način.

NAVAK ne odgovara korisniku usluga ni na koji način za neispunjene ili neuredno ispunjenje svojih obaveza u slučaju kada je do istih došlo usled neurednog ispunjenja obaveza korisnika usluga ili usled dejstva više sile. Pod višom silom podrazumeva se naročito: zemljotres, poplava, požar, vremenske nepogode, kvarovi na električnim instalacijama i mreži, obustave u isporuci električne energije – restrikcija struje, oštećenje ili uništavanje objekata i uređaja Centra NAVAK usled saobraćajnih udesa i/ili štetnih radnji nepoznatih počinilaca, rat, ulični nemiri, štrajk, demonstracije, akti vlasti i donošenje propisa koji sprečava izvršenje obaveza ugovornih strana i svi drugi događaji čije se dejstvo nije moglo predvideti, izbeći ili otkloniti.

NAVAK se oslobađa od odgovornosti za eventualno neuredno izvršenje ugovorenih obaveza u slučaju da iz razloga bezbednosti na radu, predvođenih propisima o bezbednosti i zdravlju na radu, ili zbog propisa u vezi zaštite od požara, zaštite javnog zdravlja i sl., nije moguće izvršiti obavezu iz ugovora.

U slučaju neurednog i nepotunog izvršenja svojih obaveza, kao i neopravdanog otkazivanja izvršenja usluge NAVAK je u obavezi da korisniku naknadi štetu koji isti trpi, a koju korisnik usluga mora dokazati.

4.4. NAVAK ne odgovara prema učesnicima događaja i trećim licima za ono što se korisnik usluga kao organizator nekog događaja obavezao prema njima odnosno pruža kao svoju uslugu.

4.5. U slučaju da NAVAK iz bilo kog razloga proceni da korisnik usluga neće ispuniti neku od svojih ugovornih obaveza iz tač. 3.5. i 3.7. ovih opštih uslova, NAVAK ima diskreciono pravo da od korisnika usluga zahteva uplatu depozita u iznosu koji proceni, ili da zahteva od korisnika usluga da pribavi neko od sredstava obezbeđenja (bankarska garancija, registrovana menica sa uredno popunjenim meničnim ovlašćenjem i sl.).

Ako korisnik usluga ne izvrši svoje obaveze iz tač. 3.5. i 3.7. ovih opštih uslova, odnosno ako ne plati sve račune i troškove u vezi s tim, NAVAK je ovlašćen da te troškove naplati iz uplaćenog depozita. Neiskorišćena sredstva uplaćena po osnovu depozita vraćaju se korisniku usluga odmah po konačnom obračunu i sravnjenju dugovanja.

4.6. Ukoliko sa korisnikom usluga nije pismeno ugovoreno drugačije, SAT MEDIA GROUP ima ekskluzivno pravo na dokumentovanje (sačinjavanje foto i video materijala), javno objavljivanje snimljenog sadržaja i prenošenje događaja u okviru Centra NAVAK.

4.7. Prava intelektualne svojine korisnika usluga, NAVAK, SAT MEDIA GROUP ili bilo kog trećeg lica u svakom trenutku ostaju u isključivom vlasništvu istih.

NAVAK garantuje korisnicima usluga da prilikom pružanja ugovorenih usluga i aktivnosti od strane NAVAK i povezanih lica, neće koristiti ili na drugi način povrediti bilo čija autorska prava, niti druga prava intelektualne svojine, kao i da na rezultatima rada po osnovu pruženih usluga/aktivnosti neće postojati prava intelektualne svojine ili autorska prava trećih lica, i obevezuje se da korisnicima usluga pruži svu pravu zaštitu i nadoknadi sve troškove i naknade koji bi pali na teret istih u slučaju postojanja zahteva trećih lica u pogledu navedenih prava.

Takođe, ne isključujući odredbe stava 2. ove tačke i shodno ostalim odredbama ovih opštih uslova, prava na stvorenom medijskom sadržaju nastalom tokom ili u vezi pružanja usluga i aktivnosti iz ovog ugovora, prenose na SAT MEDIA GROUP bez predmetnog, vremenskog ili prostornog ograničenja ili ograničenja u odnosu na treća lica, odnosno da isti ima pravo da ga koristi u svoje poslovne svrhe. Korisnici usluga, po odobrenju NAVAK i SAT MEDIA GROUP, mogu stvoreni medijski sadržaj korisititi u svoje komercijalne i marketinške svrhe te objaviti ili saopštiti u javnosti (na Internet prezentacijama, društvenim mrežama i sl.).

4.8. U slučaju kršenja neke od obaveza, NAVAK ima pravo da od korisnika usluga potražuje naknadu pretrpljene štete.

4.9. NAVAK i lica za koja odgovara u smislu ovih opštih uslova se obavezuju da se u vezi predmeta i izvršenja usluge Centra NAVAK pridržavaju opštih principa društvene odgovornosti, koji podrazumevaju poštovanje ljudskih i manjinskih prava, poslovanje po principima ekološke održivosti u skladu sa relevantnim propisima kojima je uređena oblast zaštite životne sredine, odgovornost za uslugu, koja podrazumeva izvršenje usluga koje ispunjavaju određeni standard kvaliteta i bezbednosti, odnosno postupanje u skladu sa relevantnim propisima i nacionalnom i međunarodnom praksom.

5. PONUDA, PRIHVAT PONUDE I ZAKLJUČENJE UGOVORA O PRUŽANJU USLUGE

5.1. Ponuda i prihvat ponude imaju pravnu snagu zaključenog ugovora (tzv. formularni ugovor u smislu propisa o obligacionim odnosima), na koji se primenjuju ovi opšti uslovi. Zaključenje pojedinačnog pisanog ugovora između NAVAK i korisnika usluga nije neophodno, niti nepostojanje takvog ugovora utiče na punovažnost nastanka pravnog posla između NAVAK i korisnika usluge.

Cene usluga okvirno su određene cenovnikom usluga Centra NAVAK, koji korisnik usluga može u svako doba dobiti na upit. Cene iskazane u cenovniku predstavljaju osnov, a korekcije cena su moguće u odnosu na konkretne zahteve za uslugom (umanjenja za više termina i dugoročnije korišćenje usluge, povećanja za posebne i specifične usluge itd.).

5.2. Upit korisnika usluga, ponuda NAVAK i prihvat ponude od strane korisnika usluga moraju biti u pisanom obliku i uredno dostavljeni. Uredna dostava pisanog dopisa podrazumeva dostavljanje putem elektronske pošte (e-mail: info@navak.rs ili kontakt forma na web adresi https://navak.rs/kontakt/), preko pružalaca poštanskih odnosno kurirskih usluga i lično dostavljanje na adresu NAVAK.

Korisnik usluga zahteva ponudu za usluge Centra NAVAK urednim i blagovremenim upitom.

Upit je uredan ako je navedeno ime odnosno naziv i drugi bitni identifikacioni podaci korisnika usluga (adresa i matični broj za fizička lica, a za pravna lica, sedište – adresa, matični broj, poreski identifikacioni broj – PIB i ime ovlašćenog lica), vrsta usluge, opis svrhe za koju se traži korišćenje usluge Centra NAVAK, objekti i oprema, Centra NAVAK koji se žele koristiti te osoblje koje se želi angažovati, kao i željeni period korišćenja usluge. Upit je blagovremen ako je učinjen bar 15 dana ranije pre termina koji se želi koristiti. Neuredan i neblagovremen upit ne obavezuje NAVAK, s tim da NAVAK može dati ponudu i po osnovu neblagovremenog upita, ukoliko postoje tehničke mogućnosti da se izvrši pružanje usluge u željenom terminu. Bez obzira da li je upit uredan ili ne, NAVAK zadržava pravo da ne uputi ponudu korisniku usluga, pogotovo ako isti nije izmirio svoje prethodne obaveze prema NAVAK, i/ili koji se nalazi u javno dostupnim evidencijama upisan u smislu negativne reference (prezadužen, poslovni račun u blokadi itd.).

Ponudom i prihvatom ponude precizira se vrsta usluge, tačan datum, vreme početka, odnosno period korišćenja usluge, osim ako zbog objektivnih okolnosti (npr. zbog čekanja dozvole nadležnih organa itd.) nešto od navedenog nije moguće odrediti u trenutku davanja i prihvata ponude (npr. tačan datum i satnica), u kom slučaju će to biti učinjeno naknadno.

5.3. NAVAK će po urednom upitu korisniku usluga uputiti ponudu u pisanoj formi (e-mail, ličnim dostavljanjem, preko pošte i sl.). Ova ponuda za NAVAK je obavezujuća u periodu označenom u opciji ponude.

Predračun ili račun koji sadrži sve elemente ponude i koji NAVAK dostavi korisniku usluga unapred, pre termina pružanja usluge, ima pravno dejstvo ponude.

5.4. Pisani prihvat ponude od strane korisnika usluga učinjen u roku ostavljenom u ponudi (opcija ponude) ima pravnu snagu prihvata ponude i obavezujući je za korisnika usluga počev od momenta kada NAVAK primi prihvat ponude.

NAVAK nije u obavezi da primi prihvat ponude korisniku usluga prispeo posle isteka roka ostavljenog u ponudi odnosno po isteku opcije ponude. Prihvatom ponude, koji NAVAK primi u opciji ponude, između NAVAK i korisnika usluga smatra se da je zaključen ugovor u skladu sa ovim opštim uslovima i sa bitnim elementima iz ponude.

Osim izričito pismenim putem, ponuda od strane korisnika usluga može biti prihvaćena i
konkludentnom radnjom:

– ukoliko se korisnik usluga pojavi u Centru NAVAK u terminu zakazanom za pružanje usluge, u potpunosti ili delimično iskoristi uslugu ili otpočne korišćenje iste;

– ukoliko korisnik usluga izvrši plaćanje usluge, uplatom avansa prema ponudi i na način predviđen ovim opštim uslovima;

– ukoliko korisnik usluga prihvati ispostavljeni predračun ili račun u smislu ponude i ne prigovori na iste u označenom roku.

Pre prihvatanja ponude odnosno zaključenja ugovora, korisnik usluga je dužan da se upozna sa mogućnostima pružanja usluge, odnosno sa tehničkim karakteristikama, infrastrukturom i kapacitetima Centra NAVAK, tehničkim (prostornim kapacitetima, karakteristikama staze i uređaja – npr. stanica za punjenje i sl.) i kadrovskim (raspoloživo osoblje). Nakon prihvata ponude korisnik usluga ne može se pozivati da nije bio upoznat sa navedenim.

5.5. Sa korisnicima usluga koji koriste usluge Centra NAVAK na duži vremenski period, za više termina i sl., ili imaju posebne zahteve, gde usluga Centra NAVAK podrazumeva i dodatne i posebne usluge, gde postoji potreba za posebnim nivoom tajnosti i sl., zaključuju se posebni ugovori kojima se dodatno uređuju prava i obaveze ugovornih strana.

5.6. Ukoliko je između NAVAK i korisnika usluga zaključen poseban ugovor, isti po pravilu obuhvata sve prethodne dogovore između ugovornih strana sadržanih u ponudi i prihvatu ponude. U smislu ovih opštih uslova sve ono što je razmenjeno i prihvaćeno putem prepiske između korisnika usluga i NAVAK, smatra se ponudom prema pravilima iz Zakona o obligacionim odnosima, i predstavlja sastavni deo ugovora.

U slučaju različitog dogovora strana sadržanog u zaključenom pisanom ugovoru u odnosu na dogovor sadržan u ponudi i prihvatu ponude, važi dogovor sadržan u zaključenom posebnom pisanom ugovoru. U slučaju više ugovora za istu vrstu usluge, koji se zaključuju sukcesivno, ukoliko postoje razlike važi ono šta je poslednje ugovoreno.

U slučaju neslaganja pojedine odredbe ovih opštih uslova i pojedinih odredbi ponuda, prihvata ponuda i ugovora, važi uvek ono što je napisano u ugovoru, a ako isti ne postoji, važi ono što je predviđeno opštim uslovima. U slučaju neslaganja ponude i prihvata ponude, odnosno ako je bilo više ponuda, važi ono poslednje dogovoreno u skladu sa ovim opštim uslovima.

6. OTKAZIVANJE ILI POMERANJE PERIODA KORIŠĆENJA USLUGE

6.1. NAVAK i korisnik usluge mogu otkazati pružanje usluge, u slučajevima i proceduri predviđenim propisima i ovim opštim uslovima. Otkazivanje usluge je moguće i sporazumom ugovornih strana, u pisanom obliku, u kom slučaju se sporazumom regulišu međusobna prava i obaveze NAVAK i korisnika usluge.

Kako NAVAK sve usluge izvršava prema rasporedu koji unapred poznat, a kako pružanje usluga Centra NAVAK često podrazumeva i angažovanje dodatnog osoblja i resursa, veoma je važno da može računati na prihod i realizaciju usluge prema korisniku u određenom periodu odnosno zakazanom terminu. U tom smislu, u slučaju da korisnik usluga ne ne ispoštuje svoje ugovorne obaveze, zbog nemogućnosti ponude, organizacije i realizacije usluga prema drugim potencijalnim korisnicima, NAVAK trpi direktnu štetu.

Zbog gore navedenog, NAVAK i korisnik usluga predviđaju način nadoknade obeštećenja od strane korisnika usluga prema NAVAK.

U smislu navedenog nije neohpdno da bude reč o stvarnoj – ostvarenoj (realizovanoj) šteti, već pretpostavljennoj šteti (izmakla dobit), kao određenoj odnosno odredivoj kategoriji. U smislu napred navednog, radi izbegavanja potrebe za dokazivanjem štete i sl., umesto obeštećenja a kao pretpostavlljeni – unapred utvrđen iznos štete koju NAVAK time trpi, a koju je korisnik usluga dužan da naknadi, korisnik usluga plaća predviđenu ugovornu kaznu.

U slučaju da korisnik usluga otkaže ili pomeri period korišćenja usluga Centra NAVAK nakon prihvata ponude, koju NAVAK primi u opciji ponude, nakon čega između korisnika usluga i NAVAK nastane ugovor o pružanju usluge, važi sledeće:

a) ako je otkazivanje ili pomeranje rezervisanog perioda korišćenja usluge učinjeno najmanje 31 dan pre ugovorenog početka pružanja usluge, korisnik usluga ne snosi nikakve posledice, na ime ugovorne kazne odnosno obeštećenja prema NAVAK;

b) u slučaju da korisnik usluga otkaže ili pomeri ugovoreni period korišćenja usluge 30-16 dana pre ugovorenog početka korišćenja usluge, dužan je da kao ugovornu kaznu NAVAK plati iznos od 50% od vrednosti ugovorene usluge;

c) u slučaju da korisnik usluga otkaže ili pomeri ugovoreni period korišćenja usluge 15-8 dana pre ugovorenog početka korišćenja usluge, korisnik usluga je dužan da kao ugovornu kaznu NAVAK plati iznos od 75% od vrednosti ugovorene usluge;

d) u slučaju da korisnik usluga otkaže ili pomeri ugovoreni period korišćenja usluge 7 dana ili kraće pre ugovorenog početka korišćenja usluge, dužan je da kao ugovornu kaznu NAVAK plati iznos od 100% od neto vrednosti ugovorene usluge. Vrednosti ugovorene usluge u smislu prethodnog stava podrazumava i fiskalne obaveze (porez na dodatu vrednost – PDV, eventulane takse i sl.) koje se moraju obračunati i platiti.

6.2. Kao dan otkazivanja ili pomeranja perioda ugovorene usluge smatra se onaj dan kada NAVAK od korisnika usluga u pisanoj formi primi otkaz/zahtev za pomeranje termina rezervisanog za pružanje usluge.

6.3. Korisnik usluga ne može isticati da nije bio upoznat sa posledicama otkazivanja i pomeranja ugovorenih perioda zakupa iz ovih opštih uslova.

7. NAKNADE I PLAĆANJA

7.1. Ukoliko nije drugačije posebno ugovreno korisnik usluga plaća NAVAK naknadu za izvršenu uslugu prema ispostavljenom predračunu ili računu i uslovima ugovorenim u ponudi. Način plaćanja je uvek bezgotovinski u korist tekućeg računa NAVAK kod poslovne banke a koji je naveden u ponudi, odnosno predračunu ili računu.

Sve naknade iskazuju se uvećane za iznos pripadajućeg PDV-a.

7.2. U slučaju da NAVAK iz bilo kog razloga proceni da korisnik usluga neće ispuniti svoju ugovornu obavezu plaćanja u roku, NAVAK ima diskreciono pravo da sa korisnikom usluga ugovori avansno plaćanje naknade na osnovu izdatog predračuna u iznosu koji proceni (i do 100%), ili da ugovori plaćanje sa obavezom da korisnik usluga pribavi neko od sredstava obezbeđenja (bankarska garancija, registrovana menica sa uredno popunjenim meničnim ovlašćenjem i sl.).

U ovakvim slučajevima, NAVAK može odbiti pružanje usluge ako naknada nije plaćena avansno ili ako korisnik usluga ne pribavi ugovoreno sredstvo obezbeđenja.

7.3. Osim ako nije nešto drugo ugovoreno, u slučaju da korisnik usluga zakasni sa plaćanjem tj. padne u docnju, bilo po osnovu računa ili predračuna za avansno plaćanje, odnosno u svakom slučaju kada korisnik usluga ne ispuni obavezu plaćanja u predviđenom roku, NAVAK obračunava zakonsku zateznu kamatu po stopi utvrđenoj propisom kojim se uređuje visina stope i način obračuna zatezne kamate koju plaća dužnik koji zadocni sa ispunjenjem novčane obaveze, a koju je korisnik usluga dužan da plati.

7.4. NAVAK ima pravo da iznos svega što duguje korisniku po osnovu ugovora o pružanju usluge (depoziti, avansi itd.), može prebiti sa iznosom onoga što potražuje od korisnika usluga po bilo kom osnovu, a posebno iznose ugovornih kazni odnosno obeštećenja (naknada štete). Korisnik usluga potvrđuje je saglasan sa navedenim zaključenjem ugovora o pružanju usluge u bilo kom obliku, odnosno prihvatanjem primene ovih opštih uslova.

8. REKLAMACIJE

8.1. Sve reklamacije korisnika usluga moraju biti učinjene u pisanoj formi, i to ličnim dostavljanjem na adresu NAVAK, ili putem elektronske pošte na e-mail: info@navak.rs ili kontakt forme na web adresi https://navak.rs/kontakt/, ili preko pružalaca poštanskih odnosno kurirskih usluga, u kom slučaju se predaja dopisa pružaocu poštanskih odnosno kurirskih usluga smatra danom dostave NAVAK, i to u najkraćem primerenom roku, zavisno od vrste reklamacija i lica koje reklamaciju izjavljuje, a ni u kom slučaju ne kasnije od 7 (sedam) kalendarskih dana nakon dana izvršenja usluge.

Ne postoji poseban obrazac rekamacije, korisnik usluga u slobodnoj formi dopisa
primedbuje na izvršenu usluga.

Na postupak reklamacije fizičkih lica kao korisnika usluga primenjuju se odredbe propisa o zaštiti potrošača, što u trenutku usvajanja ovih opštih uslova predstavlja Zakon o zaštiti potrošača („Sl. glasnik RS“, broj 88/2021), sa podzakonskim aktima donetim na osnovu istog.

NAVAK se obavezuje da sve blagovremene reklamacije odmah i bez odlaganja ispita i reši u skladu sa propisima, a najkasnije u roku od 8 (osam) dana od dana izjavljivanja reklamacije. Neblagovremene reklamacije se neće uzimati u obzir od strane NAVAK.

8.2. Reklamacije računa moraju biti učinjene najkasnije u roku od 3 (dana) dana od izdavanja računa.

9. TRAJANJE I RASKID UGOVORA

9.1. Osim ako nešto drugo nije ugovoreno sa korisnicima usluga, ugovori o korišćenju usluga Centra NAVAK zaključeni prema ovi opštim uslovima (bilo u slučaju pisanog ugovora, bilo da se smatra da je ugovor zaključen prihvatom ponude bez posebnog pisanog ugovora), zaključuju se na određeno vreme i prestaju potpunim ispunjenjem ugovornih obaveza obe ugovorne strane.

9.2. Sporazumni raskid ugovora o korišćenju usluga Centra NAVAK dozvoljen je u svako doba, ukoliko su obe strane tome saglasne.

Jednostrani raskid ugovora o korišćenju usluga Centra NAVAK nije dopušten osim u slučajevima iz tačke 9.3. ovih opštih uslova.

9.3. Bez štete i prava na pravni lek koje jedna strana može imati protiv druge zbog kršenja ili neizvršavanja ugovora, ugovorna strana može raskinuti ugovor o korišćenju usluga

Centra NAVAK pismenim obaveštenjem drugoj strani i to bez nadoknade u slučaju:

– da druga strana krši ugovor i da u roku od 10 (deset) dana od dana prijema pisanog obaveštenja o kršenju ugovora kršenje ugovora ne prestane;

– da je donet ili proglašen bilo kakav propis koji sprečava izvršenje obaveza ugovornih strana.

9.4. Ukoliko se ugovor raskida usled razloga navedenih u alineji 1. tačke 9.3. ovih opštih uslova smatra se da je ugovor raskinut istekom 10-tog dana od dana kada je korisnik usluga primio pisano obaveštenje o kršenju ugovorne obaveze a kršenje ugovora nije prestalo, osim ukoliko nije drugačije navedeno u obaveštenju.

Ukoliko se ugovor raskida usled razloga navedenih u u alineji 2. tačke 9.3. ovih opštih uslova smatra se da je ugovor raskinut danom početka primene propisa koji sprečava izvršenje obaveza ugovornih strana.

9.5. U slučaju raskida ugovora, pod uslovom da je korisnik usluga izmirio sva dospela plaćanja iz ugovora pre datuma njegovog prestanka, NAVAK će vratiti korisniku usluga srazmeran deo iznosa plaćenog unapred, na ime neiskorišćene usluge.

9.6. Ugovorna strana koja skrivi raskid ugovora, dužna je da drugoj strani nadoknadi prouzrokovanu štetu. koju oštećena strana mora i dokazati.

10. DELJIVOST UGOVORA I OPŠTIH USLOVA

10.1. Nevažnost ili ništavost pojedinih odredbi ugovora zaključenog sa korisnikom usluga neće uticati na punovažnost ostalih odredbi ugovora odnosno ugovora u celini ukoliko isti može opstati bez takvih odredbi i ukoliko one nisu predstavljale odlučujuću pobudu ili jedini cilj za njegovo zaključenje.

10.2. Nevažnost ili ništavost pojedinih odredbi ovih opštih uslova neće uticati na punovažnost ostalih odredbi, odnosno opštih uslova u celini, koje u preostalom delu ostaju na snazi i primenjuju se u poslovanju NAVAK.

11. MERODAVNO PRAVO I SUDSKA NADLEŽNOST

11.1. Na sve ono što nije regulisano ponudom i prihvatom ponude i ovim opštim uslovima, primenjuju se odredbe Zakona o obligacionim odnosima kao i odgovarajuće odredbe drugih propisa koji se primenjuju na teritoriji RS.

11.2. U slučaju spora koji ugovorne strane ne mogu rešiti mirnim putem, nadležan je stvarno nadležni sud u Beogradu.

12. ZAVRŠNE ODREDBE

12.1. Ovi opšti uslovi usvojeni su Odlukom direktora NAVAK od 17. aprila 2025. godine koja je zavedena istog dana pod brojem 53/25, a primenjuju se od 1. maja 2025. godine.

12.2. Nakon stupanja na snagu ovih opštih uslova biće izvršena revizija ugovora o pružanju usluga Centra NAVAK koji nisu ispunjeni u potpunosti odnosno koji su zaključeni za usluge koje nisu izvršene ili na period pružanja usluge koji nije istekao, odnosno izmena odredaba tih ugovora koje su u suprotnosti sa ovim opštim uslovima.

12.3. Ovi opšti uslovi objavljuju se na Internet strani NAVAK na adresi: https://navak.rs/opsti-uslovi-koriscenja-usluga-centra-navak/ , i javno su dostupni svim postojećim i budućim korisnicima usluga Centra NAVAK, a onim se kojima se zaključuje poseban ugovor dostavlja se tekst istih prilikom zaključenja ugovora, pri čemu važe bez potpisa i pečata.